
woensdag, februari 23, 2005
Volkskrant-nitwit vliegt weer de bocht uit
Vandaag in de Volkskrant kladdert "journalist" Gert-Jan van Teeffelen, bekend van zijn eerdere Canon-promotieartikelen in die krant (waar de ombudsman van de Volkskrant zich al eens over heeft gebogen) weer zijn vooringenomen kletskoek neer.
Omdat de camera-fabrikant Leica in financiële problemen verkeert vindt hij het nodig om de camera's van dit merk als passé te betitelen.
Als Guus Dubbelman zegt: 'Leica M, het summum van de fotojournalistiek", dan maakt hij ervan: "Leica niet langer het summum van de fotojournalistiek."
Beste Gert-Jan,
Bij de afgelopen World Press Photo was 50% van de winnende foto's gemaakt in zwart wit, op film, het merendeel met Leica. Vrijwel alle fotografen van het beroemde fotoagentschap Magnum zweren bij Leica.
Dat is de top van de fotojournalistiek, de top is smal, maar de top gebruikt Leica M, en blijft Leica M gebruiken. (Zo vertelde mij eergisteren de beroemde fotograaf Abbas van Magnum, het fotoagentschap dat ook jaren door hem geleid werd).
Maar dat wil je niet horen hè, dus dat schrijf je niet op. Let op de brievenbus Gert-Jan, Hans Smittenaar (de marketing-manager van Canon) heeft weer een cadeautje voor je klaarstaan.
Ik ontken niet dat Leica in financiële problemen zit, maar dat zegt niets over de blijvende kwaliteit en populariteit van Leica meetzoekercamera's onder de beste fotojournalisten ter wereld. (Maar die ken ik wél, en jij niet. Jij moet het doen met Brit Peeters van yuppenzaak Camera Peeters aan de Weteringschans, een zaak waar mensen met veel geld maar zonder benul het nieuwste speeltje halen om hun collega-chirurgen etc mee te imponeren. Sinds wanneer zijn zij de norm?)
Omdat de camera-fabrikant Leica in financiële problemen verkeert vindt hij het nodig om de camera's van dit merk als passé te betitelen.
Als Guus Dubbelman zegt: 'Leica M, het summum van de fotojournalistiek", dan maakt hij ervan: "Leica niet langer het summum van de fotojournalistiek."
Beste Gert-Jan,
Bij de afgelopen World Press Photo was 50% van de winnende foto's gemaakt in zwart wit, op film, het merendeel met Leica. Vrijwel alle fotografen van het beroemde fotoagentschap Magnum zweren bij Leica.
Dat is de top van de fotojournalistiek, de top is smal, maar de top gebruikt Leica M, en blijft Leica M gebruiken. (Zo vertelde mij eergisteren de beroemde fotograaf Abbas van Magnum, het fotoagentschap dat ook jaren door hem geleid werd).
Maar dat wil je niet horen hè, dus dat schrijf je niet op. Let op de brievenbus Gert-Jan, Hans Smittenaar (de marketing-manager van Canon) heeft weer een cadeautje voor je klaarstaan.
Ik ontken niet dat Leica in financiële problemen zit, maar dat zegt niets over de blijvende kwaliteit en populariteit van Leica meetzoekercamera's onder de beste fotojournalisten ter wereld. (Maar die ken ik wél, en jij niet. Jij moet het doen met Brit Peeters van yuppenzaak Camera Peeters aan de Weteringschans, een zaak waar mensen met veel geld maar zonder benul het nieuwste speeltje halen om hun collega-chirurgen etc mee te imponeren. Sinds wanneer zijn zij de norm?)